Kincskeresős számítógépes játékban fedezheted fel az 1940-es évekbeli Erzsébet hidat és környékét
Bár még mindig nem ajánlott az utcára kimenni, a számítógép számos segítséget biztosít az idő hasznos eltöltésére, a tanulásra, illetve a városnak és annak történetének megismerésére.
Erre ad alkalmat például Az eltűnt híd nevű számítógépes játék. Egyik alkotója Handler Balázs, aki miközben a Budapest ostroma alatt lerombolt Erzsébet híd után kutatott, lemodellezte a hidat és másokkal is együttműködve elkészített egy számítógépes játékot, mely ingyen letölthető.
A játékban kincsek után kutatva barangolhatunk a régi Budapest belvárosában, majd kalandos úton visszajutunk a mába.
Budapest ostroma 75 éve volt, mely során az Erzsébet híddal együtt a belváros jelentős része elpusztult. Handler Balázs arra volt kíváncsi, hogy milyen lehetett az akkori utcákat bejárni és végignézni Budapest újjáépítését.
Az 1903-ra felépült Erzsébet híd mindig is Budapest egyik fontos jelképe volt. Ez Budapest egyik legtöbbször fényképezett építménye. A korabeli fotók nézegetése korántsem nyújt akkora élményt, mint például végigsétálni a régi hídon és bejárni a környékbeli utcákat. Balázs a régi fotók és alaprajzok alapján alkotta meg ezt az élményt. A híd csúcsdíszével kezdte a munkát, majd lemodellezte az egész hidat. Ezután a hídfők, majd az egész belvárosi környezet következett. A lemodellezett hídról készült videót feltöltötte a YouTube-ra. Ekkor jelentkezett nála egy, az Amerikai Egyesült Államokban élő magyar, aki jelenleg maketteket készít a Közlekedési Múzeum számára a hídról. Közösen újramodellezték a hidat, ekkor jött az öltet, hogy ebből egy játékot kellene fejleszteni.
Az eredeti tervrajzok és a korabeli fotók mellett többen saját készítésű 3D modellekkel segítették a projektet. Összesen heten dolgoztak rajta. Az eltűnt hidat végül az Unreal Engine nevű játékmotor segítségével készítették el, és egy sztorit is kitaláltak hozzá. A játék weboldala márciusban lett nyilvános, ahonnan az egész kaland ingyenesen letölthető.
Maga a játék egyszerre városnézés és kincskeresés is egyben. Bejárható a híd és annak néhány száz méteres környéke. Innen az egyik irányba a Petőfi hídig, a másikban pedig a Margit-szigetig elláthatunk.
A játék során egy vezetett túrán veszünk részt valamikor a negyvenes évek első felében, miközben korabeli pénzérméket gyűjthetünk. Persze néha ehhez le kell térnünk a javasolt útvonalról. A hangulatot fokozza, hogy közben korabeli zenék és rádióadások szólnak, valamint régi plakátok díszítik a falakat. A játék jutalma (amelyhez kellenek a pénzérmék) egy városnéző hajótúra az egykori Szent Imre gőzhajóval (közismertebb nevén a Szőke Tiszával). Itt még mindig nem ér véget a játék. Előbb a budapesti ostrom utáni időkbe kerülünk, majd onnan kell visszatalálnunk a jelenbe.
A fejlesztők célja elsődlegesen a játékos ismeretterjesztés volt. Felfedezhetjük a belváros építészeti arculatának változásait 1899-től napjainkig, és megismerhetjük, hogyan alakította át a híd a belvárosi úthálózatot és milyen hatással volt a gyalogosterületekre és a zöldterületekre.