Csík Tibor: Könyvtár és iskola: tanulmányok
Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2020. 222 p.
Raktári jelzet: 667253
Csík Tibor tanulmánykötetében az iskolai könyvtár és az olvasási szokások kialakulásának összefüggéseit vizsgálja. Napjainkban az információs társadalom és digitális technológia korában kiemelkedően fontos az iskolai könyvtárak megléte és a közoktatást segítő szerepének betöltése. Egyrészt biztosítania kell az esélyegyenlőséget, másrészt tevékenyen részt kell vennie az olvasásfejlesztés, a használóképzés, az információkeresés és a könyvtárhasználat elsajátításában. Az olvasási és szövegértési készségek kialakulásában nemcsak a könyvtáraknak van fontos szerepe, hanem a családi és kulturális háttérnek is, amit a PIRLS-vizsgálat eredményeivel támaszt alá a szerző. Emellett a közelmúlt PISA-vizsgálatait is górcső alá veszi, amelynek eredményeképpen tükröződik az, hogy ahol van iskolai könyvtár, ott a diákok teljesítménye is jobb. Összességében elmondható, hogy az iskolai könyvtáraknak döntő szerepe van abban, hogy milyen a diákok tanulási teljesítménye és olvasási-szövegértési készsége.